Engagera dig‎ > ‎

Autogiro och medlemskap

Autogiro

Som medlem kan du välja att betala din medlemsavgift via autogiro. Du kan också välja att ge en månadsgåva till partiet – för ett långsiktigt stöd till den gröna rörelsen. Om fler personer betalar sin medlemsavgift via autogiro kan Miljöpartiet också minska sin pappersanvändning och spara in administrativa kostnader. Din medlemsavgift dras automatiskt och du slipper göra inbetalningar. Du glömmer heller inte att förnya ditt medlemskap.

Ladda ned autogiroblankett.

Inget inbetalningskort om du betalar med autogiro

Du som betalar din medlemsavgift via autogiro får inget inbetalningskort för medlemsavgiften. Ditt medlemskap fortlöper tills du aktivt väljer att avsluta det.

Tappat bort ditt inbetalningskort?

Om du tappar bort ditt inbetalningskort så hör av dig till service@mp.se eller betala 240 kr till Miljöpartiets plusgiro 721-1. Ange namn, adress och skriv "medlemsavgift".

Halv avgift om du är arbetslös eller pensionär

Du som är arbetslös eller pensionär kan begära att få betala halv avgift, 120 kronor i stället för 240 kronor. Det gör du genom att skicka ett mejl till service@mp.se och meddela att du vill betala halv avgift. Samma adress gäller om du i dag betalar halv avgift men vill börja betala hel avgift igen.

Vill du undvika dubbletter av tidningen Grönt?

Får ditt hushåll flera exemplar av Grönt? Hjälp oss att spara både papper och pengar genom att mejla service@mp.se och ange vem i hushållet vi i fortsättningen ska adressera tidningen till.

Frågor om befintligt medlemskap

Har du frågor om ditt befintliga medlemskap kan du kontakta service@mp.se eller
ringa 08-545 224 63.

Så här blir du medlem