Information till EU-kandidater

Denna sida är till för dig som kandiderar till Europaparlamentet för Miljöpartiet i valet 2014.

För kandidatpresentationer och röstning använder vi oss av systemet Easyvote. För diskussion mellan kandidater och medlemmar använder vi oss av Google grupper. Nedan följer instruktioner hur du gör för att lägga upp din presentation och bli medlem i diskussionsgruppen.

Aktuella händelser
30 november : Sista dag  för att lägga in din kandidatpresentation på valsidan
Som Miljöpartiets kandidat är du en offentlig person
Informationen om kandidaterna kommer att vara öppen för allmänheten. På sidan kan besökaren läsa presentationer och sortera kandidater utifrån angiven ålder, kön och postort. Du kan läsa mer om programmet EasyVote här.

Så här loggar du in på Easyvote:
1. Gå in på länken: mpeulistan.easyvote.se
2. Skriv in ditt telefonnummer och din e-postadress i rutan som heter "Logga in".
3. Om det är samma e-postadress och mobiltelefonnummer som du angett till Miljöpartiets register skickas ett SMS nu till din mobiltelefon med en engångskod.
4. Skriv in engångskoden i rutan som kommer upp och klicka på "Logga in".

Lyckas du inte logga in?
Det kan ta litet tid innan det kommer ett SMS, men om det dröjer försök igen och prova också med en annan e-postadress eller telefonnummer som du skulle kunna ha i registret hos Miljöpartiet. Eftersom vi inte får råka avslöja vem som är medlem eller inte kan vi inte ge dig ett bättre besked om vad som är fel. Händer inget så skriv till kansliet: Kontakt partikansliet

Så här går du med i diskussionsgruppen för kandidater:

Här kommer en länk och instruktioner att publiceras när vi startar diskussionsgruppen för kandidater och medlemmar.