Kongress‎ > ‎

Resor

Reseutjämning

För ombuden tillämpas ett system med reseutjämning. Det innebär att alla ombud solidariskt betalar 1 400 kr för resekostnaderna till kongressen, oavsett vad den faktiska kostnaden är. På så vis blir kongressdeltagande inte dyrare för de ombud som behöver resa långt än för de ombud som bor nära kongressorten. Åker du som ersättare eller övrig deltagare ingår du inte i reseutjämningen, du eller din avdelning får då stå för alla resekostnader.

Det mest solidariska för partiets ekonomi är att boka resa i god tid så att kostnaderna hålls nere. Det mest solidariska för miljön är att åka tåg i största möjliga mån.

Billiga biljetter

Billiga biljetter hos SJ släpps 90 dagar innan. Så vill man åka den 12 maj går det att boka från och med 13 februari. Hemresa 15 maj kan man boka från och med 16 februari.

Avtal hos SJ

Vi kommer att ha ett avtal med SJ om billigare biljetter till och från kongressen. Mer information kommer i februari.