Bra att veta inför kommun- och landstingsdagarna

Inregistrering

Inregisteringen i foajén på plan 1 är öppen på lördagen kl. 8.00 till 9.30. Du som bor på Södra Berget, passa på att hämta ut din namnbricka och information så tidigt som möjligt, kanske i samband med frukost, så blir köerna inte så långa när de som bor nere i stan kommer. Observera att du måste visa ID-handling vid inregistreringen.

Säkerhet
Av säkerhetsskäl kommer inget bagage att få tas med upp till Södra Berget på söndagen, det lämnar du på ditt hotell nere på stan. Om du bor på Södra Berget kan du checka ut från ditt rum direkt efter avslutningen. På lördagen kommer det att finnas en bagageinlämning i lokalen Karlsvik. Den är öppen mellan 8.30 och 23.30. Stora väskor eller ryggsäckar är inte tillåtna att ta med sig in i de andra lokalerna. Handväska, datorväska eller dylikt kan man ta med sig.

Garderober finns i lokalen Ankarsvik som ligger i anslutning till bagagerummet eller i garderoben på väg mot Galaxen 2. Dessa är obevakade. Stora jackor måste hängas in i garderoberna.

När du registrerar dig ska du visa ID-kort, så se till ha det lätt tillgängligt. Du måste också visa ID-kort om du tappar bort din namnbricka och ska få ny. Du måste hela tiden ha din namnbricka på dig för att kunna röra dig i lokalerna. Ny får du i kansliet i foajén.

WiFi
Det finns fritt WiFi i hela huset. Inget lösenord behövs.

Utställare
Vi har både interna och externa utställare på plats. Besök gärna dem under någon fikapaus.
De som deltar är: SOS-alarm, Sveriges Kommuner och Landsting, Lärarnas riksförbund, Svensk Kärnbränslehantering, E.ON, Rädda Barnen, Studieförbundet Vuxenskolan, Smart Classroom Manager, Svenskt Näringsliv, Tidningen Syre, Hållbara städer, Hyresgästföreningen, Norrbotniabanan, Nya ostkustbanan, Botniska korridoren, Sundsvalls Logistipark, Vårdföretagarna, MP riks materialförsäljning, Sajten Engagera dig, Grön Ungdoms riksorganisation, Jämställdhets- och mångfaldskommittén, Kommun- och landstingskommittén och Gröna Seniorer.

Mat
Maten som serveras är vegetarisk. Lunchen på lördag serveras i restaurangen på plan 1. Söndagens lunch hämtas också där.

Fika
Fika serveras på två olika ställen. Ni som varit på seminarium i Visionen och Kosmos har ert fika direkt utanför. Ni som varit i Galaxen 2, Utsikten och Alnön går till restaurangen på plan 1.

Specialkost
Du som anmält specialkost, allergier eller är vegan tar kontakt med serveringspersonalen vid fika, luncher och middag för att få rätt kost. Uppge ditt namn så vet de vad du ska ha.

Festen
Festen på lördagen börjar klockan 19.15 i Galaxen 1 som ligger en våning ner från Galaxen 2. Det kommer att serveras en trerättersmiddag och det kommer att vara underhållning. Efter efterrätt och kaffe flyttar festligheterna till restaurangen på plan 1. Där kommer vi att öppna ett dansgolv och baren. Festligheterna avslutas 23.30. I direkt anslutning går det buss ner till stan för de som inte bor på Södra Berget.

Dryckesbiljett till festmiddagen
Om du vill dricka något alkoholhaltigt under middagen på lördagen så kan du köpa dryckeskuponger i förväg. Det underlättar betydligt vid serveringen. Biljetterna kan köpas i hotellreceptionen under lördagen.

Kansliet
Har du några frågor eller har tappat bort din namnbricka går du till kansliet i foajén på plan 1.

Samlad information
Här hittar du samlad information om dagarna